Świat przyszłości

Stwórz swój własny świat !


#1 2013-07-04 19:28:12

Darg

Administrator

Zarejestrowany: 2013-07-04
Posty: 11
Punktów :   

ZASADY GRY

ZASADY GRY:



Zasady ogólne:



Gra świat przyszłości to gra PBF z elementami politycznymi i dyplomacją. Celem gracza jest utrzymanie władzy w nowo powstałym państwie przy pomocy swojej partii. Jego zadaniem jest dbanie o odpowiednie wskaźniki w państwie oraz prowadzenie polityki zagranicznej oraz wewnętrznej. W jednym państwie może istnieć wiele partii i wielu graczy kierujących partiami. Pomysły i eventy są ograniczone jedynie przez wyobraźnie gracza. Gra oferuje także płynność, dzięki czemu można przystąpić do gry w dowolnym momencie bez ryzyka "zostania w tyle" za konkurentami. Mechanika gry pozwala na rozpoczęcie gry nawet z 1 aktywnym graczem, jednak im nas więcej tym lepiej. Zapraszam do zapoznania się z mechaniką.

Mechanika gry:



WŁADZA

Gracz staje na czele partii i zostaje jej liderem. Przykładowo chcę utworzyć swoją partię we Francji, a więc pisze odpowiedni temat w odpowiednim dziale i zostaje mu ona przydzielona. Im lepsza będzie wizja nowego państwa tym większe szansę na większą ilość mandatów w Parlamencie. Obowiązuje zasada "kto pierwszy ten lepszy", a więc pierwszy gracz, jeżeli przedstawi ładną wizję państwa najprawdopodobniej wygra wybory. Nie oznacza to jednak, że nie będzie miał opozycji, którą kontroluje GM, a jeżeli innych gracz będzie zainteresowany to on.
Zadania gracza rządzącego /u] utrzymanie władzy, reprezentowanie państwa "na zewnątrz" (zwłaszcza w OŚ), przygotowanie i głosowanie nad budżetem, wszystkie inne dozwolone pomysły
[u]Zadania gracza pozostającego w opozycji:
dyskredytacja(obniżenie notowań) przeciwnika w państwie, głosowania w Parlamencie, przygotowanie się do wyborów (co 4 lata, więc co miesiąc IR), możliwość kontaktowania się z partiami podobnymi w innych krajach, i wiele innych pomysłów...

PARLAMENT

W skład Parlamentu wchodzą wszystkie partie kierowane przez graczy: zarówno te które obecnie rządzą państwem jak i partie opozycyjne.
Jego celem jest przede wszystkim uchwalanie COROCZNIE budżetu oraz uchwalanie innych ustaw z dowolnymi pomysłami. Najpierw należy taką ustawę napisać, a następnie odbywa się nad nią debata między wszystkimi partiami. Następnie zostaje ona poddana pod głosowanie i jeżeli zostanie uchwalona to zaczyna obowiązywać w państwie. Korzyści i straty z nią związane zostaną przedstawione w debacie przez specjalistów (kierowanych przez GM-a). Na początku rozgrywki Parlament liczy 100 osób i jest jednoizbowy.

PARTIE

Partia to gracz. Kontroluje on jedną z nich i dąży do wygrania wyborów. Wybory Parlamentarne organizowane są W KAŻDYM PAŃSTWIE co 4 lata. Wybory prezydenckie co 5 lat. Zwycięzca ma prawo formować rząd, oraz posiada swojego przedstawiciela w OŚ. Należy pamiętać, że w Parlamencie będą również partie opozycyjne i niewłaściwe zarządzanie państwem może sprawić, że stracimy władze w państwie na ich rzecz. A że wygrać wybory jest łatwo a utrzymać się na stołku jest trudno, to każdy wie.

CZAS W GRZE

Jeżeli chodzi o lata to nie odgrywają ważnej roli. Wiadomo, że jest rok 2100, ale każde państwo może uznać, że dla nich to jest NOWA ERA i zaczynają liczyć od 1. Istotniejsze są miesiące (w zależność od danego miesiąca mogą zdarzyć się różne wydarzenia: susza w lipcu, śnieżyca w zimie).
Czas w grze liczony jest następująco:
1 tydzień = 1 rok
poniedziałek - styczeń, luty
wtorek - marzec, kwiecień
środa - maj, czerwiec
czwartek - lipiec, sierpień
piątek - wrzesień, październik
weekend - listopad, grudzień



To ORGANIZACJA ŚWIATOWA. Coś na wzór ONZ-u z naszych czasów. Zrzesza przedstawicieli z każdego państwa. Jako jedyna organizacja na świecie posiada Armię, Marynarkę i Lotnictwo. Uchwala też globalne uchwały, które muszą przestrzegać wszystkie państwa na świecie. Kontrolowana jest przez GM-a, ale każde państwo oddaje swój głos podczas głosowania. Wystąpienie z niej jest teoretycznie możliwe, ale wiązałoby się to z baaardzo nieprzyjemnymi konsekwencjami.

WOJSKO I WOJNA

Ci którzy oczekują w tej grze taktycznych ruchów i wojny światowej mogą szukać innej gry. Ta gra to połączenie polityki i dyplomacji, więc III wojna światowa jest mało realna (przynajmniej w początkowej fazie gry). Każdy nieprzemyślany ruch skutkowałby natychmiastową reakcją OŚ i szybkim zakończeniem gry. Gwarantuje jednak, że gracze będą mieli dość roboty bez prowadzenia wojny. Obecnie istnieje  możliwość posiadania armii obronnej w wysokości 5 dywizji. Nikt nikomu nie zabroni posiadać armii większej, ale będzie to wiązało się z konsekwencjami ze strony OŚ.

Armie:

Istnieją 3 rodzaje Armii : Wojsko lądowe, Marynarka wojenna (państwa z dostępem do morza), Lotnictwo. Każda dywizja kosztuje odpowiedni poziom PR oraz część punktów z danej dziedziny życia.

PR

To punkty rozwoju. JEDNO Z NAJWAŻNIEJSZYCH ELEMENTÓW GRY. Długo zastanawiałem się w jaki sposób urozmaicić rozgrywkę a jednocześnie nie komplikować jej zbytnio. Punkty rozwoju powinny uczynić temu zadość. Gdyby można je jakoś opisać i przedstawić, to byłoby to pieniądze przeznaczone na rozwój danej dziedziny życia (Edukacja, Obrona, Administracja itp.). Na Start dostaje się 20 PR i służą one do przydzielenia do poszczególnych dziedzin życia w grze. To właśnie PR przeznacza się na budżet państwa i udzielenie absolutorium (o czym później). COROCZNIE dostaje się 20 +- to co "ugra" gracz.

DZIEDZINY ŻYCIA/ WSPÓŁCZYNNIK

Najważniejsze wskaźniki w grze! To o nie należy dbać i podwyższać je jak tylko się da. Obecnie istnieje 12 wskaźników, w które należy przeznaczać PR. Brak dolnej i górnej granicy ma w założeniu spowodować płynność gry. Kiedy jest dobrze a kiedy nie ? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Ale jeżeli państwo A ma współczynnik na poziomie 12, a państwo B na poziomie 3 to znaczy, że państwo B jest zacofane w stosunku do państwa A i mogą wystąpić protesty społeczeństwa i żądania aby wyrównać poziom.
Ogólnie można powiedzieć, że to wskaźnik zamożności, bogactwa państwa. Im wyżej tym lepiej. Podnieść je można poprzez PR albo przez przemyślane decyzje (przykładowo : gracz chce przeznaczyć 4 PR na budowę budynku specjalnego, który przykładowo przez 10 lat będzie podwyższał dany współczynnik, możliwe jest także podwyższenie współczynnika dzięki decyzją gracza).

12 DZIEDZIN ŻYCIA (o której należy dbać)

1)ADMINISTRACJA I BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE (wysoki współczynnik sprawia, że nie będzie protestów i buntów)
2)BEZPIECZEŃSTWO ZEWNĘTRZNE (obrona, jakość i siła armii)
3)INFRASTRUKTURA ( mniejsze ryzyko wypadków, zadowolenie społeczne wyższe, mniejsze ryzyko katastrof budowlanych)
4)NAUKA I TECHNOLOGIA (większa szansa na wzrost któregoś ze współczynników, prestiż na arenie międzynarodowej będzie większy)
5)ZDROWIE (większe zadowolenie społeczne, mniejsza groźba epidemii)
6)GOSPODARKA (rolnictwo, zadowolenie klasy rolniczej )
7)PRZEMYSŁ ( fabryki, zadowolenie klasy robotniczej)
8)ŚRODOWISKO (ptaszki, stokrotki, zadowolenie ekologów)
9)FINANSE (większa szansa na zwiększenie się PR jeżeli inne państwa odstają, wysoki poziom w stosunku do innych powoduje jednak niezadowolenie społeczne)
10)WYWIAD I KONTRWYWIAD (wysyłanie szpiegów, szansa na "przechwycenie" cudzych PR, możliwość zdobycia informacji o tajnych ruchach wroga)
11)ROZRYWKA (większe zadowolenie społeczne, możliwość odnoszenia sukcesów na arenach międzynarodowych - na MUNDIALU np.)
12)KAPITAŁ ZAPASOWY ( na wszelkie nieprzewidziane wydatki, które trzeba sponsorować: katastrofy, wpłaty do OŚ.... warto coś odłożyć na czarną godzinę)

ABSOLUTORIUM

Zastanawiałem się w jaki sposób określić który gracz zrezygnował z gry i opuścił swoje państwo. Zdecydowałem się na uzyskanie corocznego absolutorium aby sprawdzić graczy. Ogólnie : gracz raz w tygodniu musi uchwalić budżet (a więc przygotować go, poddać debacie i przegłosować) - jeżeli nie przygotuje go i nie podda debacie - wylatuje z gry; jeżeli nie zdąży go przegłosować w takim wypadku straci część PR ( w zależności od stopnia gotowość budżetu i rozbieżności między partiami)  i ma czas do środy na przyjęcie go (oczywiście musi przygotować także nowy). Jeżeli tego nie zrobi to straci wszystkie PR za poprzedni rok rok.

PAŃSTWA

Państwa XXII wieku nie różnią się wiele pod względem tego co jest obecnie IR. Istnieje jednak kilka wyjątków : 1) wszędzie panuje demokracja 2) wszędzie Parlament jest 1 Izbowy i liczy 100 osób 3) granice są takie jak obecnie
Gracz, jeżeli wygra wybory - staje na czele państwa i reprezentuje go na zewnątrz. Może się zdarzyć, że jedna partia wygrała wybory parlamentarne, a druga prezydenckie. Wtedy następuje podział władzy w państwie.
Państwa niegrywalne kontrolowane są przez GM-a. Jednak jeżeli jakiś nowy gracz chciałby dołączyć do gry to gwarantuje, że nie będzie stratny i przystąpi do rozgrywki z państwem "odpowiednio przygotowanym".

MISJE

Misje i cele to narzucone przez społeczeństwo (a raczej GM ) oczekiwania wobec państwa. Od tego czy je spełnisz i w jakim stopniu będzie zależeć wynik kolejnych wyborów. A więc lepiej dążyć do zaspokojenia potrzeb społeczeństwa i realizowanie celów dla dobra swojego narodu.

PORADY NA KONIEC:

1) Każdy kraj jest przywiązany do swojej suwerenności po latach niewoli, więc pomysły typu (chcemy zaanektować Andorę, wskrzesić UE i oddać jej część naszej suwerenności) nie spotkają się z aprobatą ludności.
2) Każdy kraj jest w mniejszym lub większym stopniu demokratyczny. A więc powołanie na start 10 dywizji wojsk lądowych będzie kiepskim pomysłem (ale na Białorusi przyjmą to z większą przychylnością niż np. w Polsce).
3) Każdy kraj woli demokrację niż autokratyzm lub totalitaryzm. Łatwiej wprowadzić ustrój autorytarny na Białorusi niż w innym państwie Europejskim, ale pamiętajcie że KAŻDY należy do OŚ - a ta organizacja bardzo dba o demokratyczny ustrój i zrobi wszystko, żeby go utrzymać na świecie.

Offline

 
TOP 100 PBF PBF - Toplista gier PBF The Best Of PBF - Play By Forum Toplista

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.geografia.pun.pl www.stijo.pun.pl www.7dhczb.pun.pl www.piersciec.pun.pl www.dbstory.pun.pl